Pakaian Formal Lelaki Ke Majlis Konvokesyen

H Graduan dinasihatkan supaya tidak membawa barang peribadi seperti kamera telefon bimbit pager dan lain-lain ke dalam Dewan Sultan Iskandar UTM. Alhamdulillah sudah 2 kali Nurrul dapat sarung jubah untuk istiaidat konvokesyen UITM melalui diploma dan ijazah sarjana muda.


Royal Ordnance Unplugged Rou Home Facebook

Playcard berbaur ancamanhasutan graduan yang tidak mematuhi etika yang telah ditetapkan.

Pakaian formal lelaki ke majlis konvokesyen. MAJLIS KONVOKESYEN KE-13 UMT AKAN DIADAKAN SEPERTIMANA DI BAWAH - TARIKH. PENGURUSAN KOKURIKULUM WAJ3081 ffff KESESUAIAN PAKAIAN MAJLIS PEREMPUAN LELAKI 1. 1015 pg 100 tgh.

Etika graduan ke majlis konvokesyen para graduan tidak dibenarkan membawa alatan berbahaya serta bahan terlarang yang boleh mencemar imej serta nama baik universiti di majlis konvokesyen seperti. Caj denda RM5000 bagi setiap item yang tidak memenuhi etika pakaian dan kasut akan dikenakan kepada graduan. Pakaian Graduan Graduan yang hadir ke Majlis Konvokesyen hendaklah berpakaian kemas dan mematuhi peraturan berpakaian yang ditetapkan seperti berikut.

Protokol berpakaian majlis rasmi. SESI PENGANUGERAHAN IJAZAH MAJLIS KONVOKESYEN KE-27 TAHUN 2014 UUM 08 NOVEMBER 2014 SABTU. MAJLIS KONVOKESYEN KE-13.

Pakaian Graduan Graduan yang hadir ke Majlis Konvokesyen hendaklah berpakaian kemas dan mematuhi peraturan berpakaian yang ditetapkan seperti berikut. Pakaian akademik ialah pakaian tradisional yang dipakai khususnya dalam latar akademikPada masa kini pakaian ini hanya kerap dipakai di majlis konvokesyenNamun begitu pada zaman silam pakaian ini dipakai dalam aktiviti akademik seahrian. PAGI SESI 1 Masa.

Pakaian Graduan Graduan yang hadir ke Majlis Konvokesyen hendaklah berpakaian kemas dan mematuhi peraturan berpakaian yang ditetapkan seperti berikut. Mercun atau rokok 2. Berseluar jeans adalah sama sekali dilarang.

Ibu bapa atau ahli keluarga digalakkan memakai batik bagi lelaki dan pakaian formal bagi perempuan. - Kemeja lengan panjang dengan bertali leher - Seluar panjang berwarna hitam -. Penyertaan graduan ke majlis konvokesyen ini hendaklah dibuat secara dalam talian online melalui SPMPikonvo.

Pemakaian jean tidak dibenarkan sama sekali. Tahniah kepada semua bakal graduan yang telah berjaya menamatkan pengajian di. PENYERTAAN BAYARAN 31 Penyertaan dan urusan pendaftaran graduan ke majlis konvokesyen ini perlu dibuat secara on-line.

Tux hitam klasik termasuk jaket seluar dengan jalur satin ke bawah di sebelah cummerbund dan bow tie. 53 Tempat duduk tetamu ibubapapenjaga adalah terhad sila tunjukkan KAD JEMPUTAN KE MAJLIS KONVOKESYEN. Tuxedo sesuai dengan kebanyakan majlis formal anda boleh mempertimbangkan untuk melabur dalam pakaian tuxedo yang sesuai dengan baik.

Tali leher hitam adalah level 2 di bawah tali leher putih masih formal tetapi tidak ketinggalan zaman. 40 PAKAIAN Semua graduan diingatkan untuk memakai pakaian rasmiformal semasa pendaftaran. 24 Pakaian graduan perlu kemas dan sesuai dengan majlis raptai.

Namun sejak kebelakangan ini majikan telah menyedari bahawa pakaian memainkan peranan yang penting dalam meningkatkan produktiviti sesebuah. 24 HINGGA 26 OKTOBER 2015 SABTU HINGGA ISNIN. Graduan Lelaki- Lounge Suit.

1 PERATURAN DAN SYARAT MAJLIS KONVOKESYEN KE 30 POLITEKNIK KOTA BHARU 1. Pakaian semi-formal telah menjadi satu pakaian rasmi untuk ke pejabat semenjak berpuluh-puluh tahun dahulu. Graduan Lelaki- Lounge Suit.

Graduan lelaki juga tidak dibenarkan berambut panjang. 24 Pakaian graduan perlu kemas dan sesuai dengan majlis raptai. Kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan.

4 PARA GRADUAN DAN TETAMU DIWAJIBKAN MEMATUHI ETIKA PAKAIAN YANG TELAH DITETAPKAN 80 SESI PENGURNIAAN IJAZAH. UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU. Etika Pakaian dan Rupadiri Graduan Lelaki 711.

G Sewaktu majlis konvokesyen graduan diminta supaya menghormati majlis. Graduan dimestikan memakai sama ada. Makan rasmi oleh Baju kurung Baju kebangsaan hitam ketua negara atau ketua berselendang Black tie.

Graduan lelaki hendaklah berambut pendek. 54 Ibu bapa atau penjaga yang masuk ke dalam dewan hendaklah memakai pakaian formal yang bersesuaian dengan majlis. Bankuet Negara atau Baju kurung Mess Kit Negeri Kebaya Labuh White tie Beselendang dan tidak Baju kebangsaan rasmi sedondon 2.

Sekiranya ada masalah sila berhubung terus dengan Jawatankuasa Jemputan Graduan Konvokesyen melalui talian 06-33760546058. Memandangkan musim konvo pun sudah pun melabuhkan tirainya jadi adalah masa untuk Nurrul berkongsi tips pakaian untuk konvokesyen UiTM. Hanya dibenarkan untuk dua orang dewasa sahaja.

Pas masuk dan pelekat kenderaan akan diserahkan semasa anda mengambil pakaian akademik. Sesi pengurniaan ijazah seperti berikut Jadual 1. Panduan Majlis Konvokesyen Ke-15 UMT Tahun 2017 3 B.

Graduan yang tidak mematuhi peraturan pakaian ini tidak akan dibenarkan masuk ke dalam dewan untuk menghadiri Majlis Konvokesyen. Majlis Konvokesyen ke 30 Politeknik Kota Bharu akan diadakan pada 6 7 8 dan 9 Mac 2017 Isnin Selasa Rabu dan Khamis. Sebelum tahun 90-an pakaian selain formal tidak diterima sebagai pakaian rasmi ke pejabat.

Graduan lelaki hendaklah berambut pendek. - Kemeja lengan panjang dengan bertali leher - Seluar panjang berwarna hitam -. 25 Graduan DILARANG memakai seluar jeans selipar dan T-Shirt berkolar bulat semasa raptai.

Senjata tajam atau senjata api 3. 522 dilarang meninggalkan dewan sebelum selesai Majlis Konvokesyen. 25 Graduan DILARANG memakai seluar jeans selipar dan T-Shirt berkolar bulat semasa raptai.

TARIKH MAJLIS KONVOKESYEN 11. Graduan Lelaki- Lounge Suit. PENYERTAAN BAYARAN 31 Penyertaan dan urusan pendaftaran graduan ke majlis konvokesyen ini perlu dibuat secara on-line.

- Kemeja lengan panjang dengan bertali leher - Seluar panjang berwarna gelap. DEWAN SULTAN MIZAN UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU. F Graduan yang lewat membuat pendaftaran berdasarkan sesi konvokesyen atau tidak mematuhi tatacara pakaian tidak dibenarkan menyertai majlis konvokesyen.

Kegagalan mematuhi etika berpakaian penjawat awam membolehkan pihak pengurusan konvokesyen menghalang anda dari mendaftar untuk menghadiri konvokesyen.


Szjl Avmiqaskm


Tips Pakaian Untuk Konvokesyen


LihatTutupKomentar